Köpvillkor

 

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms - du kan själv välja att visa pris exklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt. Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt. 

Frakt

Vi tillämpar enhetsfrakt till privatkunder vilket innebär att samtliga varor kostar lika mycket för kunden att få levererad. Det innebär att vi förbehåller oss rätten att välja det lämpligaste fraktsättet till kunden - vanligen postpaket, godsbil eller liknande. Det går ej att välja postförskott som alternativ. Enhetsfrakt gäller endast inom Sverige. Ett undantag är kajaker vilka har en egen fastställd frakt. Enhetsfrakt gäller ej för demovaror - dessa hämtas om ej annat anges eller särskild överenskommelse träffas. 

Leverans

Vissa varor levereras med lastbil direkt hem till angiven adress. Som kund är du ansvarig för att kontrollera godset vid leverans. Gör en okulär besiktning av kartong, emballage etc och be föraren noga notera eventuella synliga skador på fraktsedeln samt dokumentera skador med bilder. 

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar - oberoende av betalningssätt. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information. Om du utnyttjar ångerrätten återbetalas varans pris samt din kostnad för frakten till dig - du får däremot själv betala returfrakten till oss.

Du har inte ångerrätt om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, t ex om förpackningen förstörts eller skadats. Med försegling avses även teknisk plombering. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den om du utnyttjar din ångerätt. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. För att utnyttja ångerrätten måste varan återlämnas i oskadat, oanvänt skick komplett i oskadad förpackning m a o vara säljbar på nytt - återlämnas den i annat skick kan reducering ske av det belopp som återbetalas alternativt varan ej återlämnas alls.

Garantier och service

Tillverkarens garantier gäller. Vissa tillverkare lämnar olika garantiomfattning på olika produkter. Garantin kan upphöra om en produkt öppnats eller förändrats från ursprungsskicket.

Leveranstid

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. Avvikelser kan förekomma - i förekommande fall meddelas kunden detta.

Ej uthämtade paket

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej uthämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 300:-. Notera att stora, tunga och skrymmande varor kan ha mycket höga kostnader för transport.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har levererat fel vara. Returer ska skickas som brev eller paket, men inte mot postförskott. Vi godtar inte heller leverans med Bussgods.

Gods/paket ska returneras till:

 

Expedition Store Sweden AB

Ritarslingan 2

Vianorhuset mot bortre gavel

187 66 Täby

 

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror. Om den returnerade varan skadats genom t ex dåliga emballering eller annan orsak förbehåller vi oss rätten att neka retur alternativt att nedsätta återbetalningen med ett värde som motsvarar skadan - en förstörd förpackning kan t ex medföra att vara ej kan säljas till ny kund för fullt pris.

 

Expedition Store Sweden AB 

Ritarslingan 2

Vianorhuset mot bortre gavel

187 66 Täby


Fakturaadress (endast brev):

Ritarslingan 2

187 66 TÄBY

 

Organisationsnummer: 556795-9209

Momsnummer (VAT): SE556795-9209(01)

Bankgiro: 486-2678 

BIC/SWIFT: DABASESX

IBAN: SE4212000000013450150448

Se även Konsumentköplagen och Distans- och hemförsäljningslagen. Självklart tillämpar vi också Personuppgiftslagen.